USB sticks als relatiegeschenk
Een relatiegeschenk is een mooi gebaar naar jouw zakenrelaties toe. Het kan zijn dat je jouw zakenpartners of klanten even in het zonnetje wilt zetten of tevreden wilt houden. In dat geval is het veel voorkomend om een relatiegeschenk te geven. Het kan als lastig ervaren worden om een gepaste relatiegeschenk te vinden. In dit artikel vertel ik waarom USB sticks geschikte relatiegeschenken zijn.
Waarom geven we eigenlijk een relatiegeschenk?
Het kan zijn dat er helemaal geen achterliggende reden is bij het geven van een relatiegeschenk. In dat geval geef je het om jouw zakenpartners in het zonnetje te zetten. Echter is er vaak wel een achterliggende reden. Er wordt dan gedacht aan de psychologische effecten van het geven van een relatiegeschenk. De mens is namelijk zo ingesteld dat zij altijd het gevoel hebben terug te moeten geven, als zij iets gekregen hebben. Bij het geven van een relatiegeschenk is dit ook het geval. Door een cadeau te geven aan jouw zakelijke relatie, zorg je ervoor dat zij iets terug willen doen. Zij kunnen iets terug doen door een trouwe klant te blijven van het bedrijf of zelfs mond op mond reclame maken.
Waar moet je aan denken bij het geven van een relatiegeschenk?
Bij het geven van een relatiegeschenk zijn er een paar dingen van belang. Allereerst is het belangrijk dat het iets is wat zij vaak kunnen gebruiken. Denk aan iets praktisch dat zij echt kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld werk. Veel mensen met een kantoor baan of bijvoorbeeld een accountmanager gebruiken USB sticks. Daarnaast is het ook slim om het cadeau te laten bedrukken met jouw bedrijfsnaam of logo. Hierdoor worden zij elke keer weer herinnert aan het feit dat zij dat cadeau van jouw hebben gehad. Dit zorgt er dus ook voor dat elke keer als zij dat gebruiken, weer herinnert worden aan het feit iets terug te willen doen voor jou. Daarnaast is het ook gewoon goede reclame. Je kan een USB stick laten bedrukken bij www.usbstick.nl. Het voordeel van een bedrukte USB stick is, dat zij dit vaak gebruiken en dus ook vaak het logo van jou bedrijf terug zien.